Scores trainen

Darten begint natuurlijk bij het leren gooien van goede scores. Voor zowel beginnende als ervaren darters is het belangrijk dat het gooien van triples wel wordt onderhouden. Daarom de onderstaande oefenvormen.

Scores training 1: 501 / 701 / 1001

Het doel van 501 darts (en de andere varianten) is om zo snel mogelijk van 501 naar 0 te gooien. In deze oefenvariant mag je zowel de single, dubbel als triple gebruiken. Bij het finishen geldt wel dat je uit moet gooien met de dubbel.

Scores training 2: 301

Deze variant is vergelijkbaar met die van score training 1. Echter dien je bij 301 darts het spel te openen met een dubbel, het zogeheten 'double in double out'. Naast het trainen van het gooien van zo hoog mogelijke scores pak je toch nog een extra dubbel mee.

Scores training 3: 170

Bij het spel 170 darts begin je, verrassend genoeg, op 170. Je kan met jezelf de afspraak maken dat je bijvoorbeeld binnen 3 beurten (9 pijlen) uit moet zijn. Indien dit niet lukt, begin je weer opnieuw op 170.

Bij deze variant is het belangrijk dat je ook goed nadenkt over het wegzetten en niet klakkeloos op de 20 blijft gooien. In echte wedstrijden doe je dit namelijk ook niet. Heb je extra tips nodig voor het finishen, bekijk dan onze uitgooilijst.

Scores training 4: 30 darts

In deze variant dien je 10 beurten op rij te gooien en je scores op te schrijven. Uiteindelijk is het doel om jezelf uit te blijven dagen om na 30 pijlen steeds meer punten bij elkaar te gooien.